Pages

Tuesday, September 7, 2010

kenapa???

kenapa sehingga kini..
aku masih terfikirkan
benda yang sama...
pelbagai cara aku telah lakukan

untuk melupakan
hal ini...
tapi aku tidak berdaya..

aku tidak mahu
diriku...
di penuhi tanda tanya..

aku tidak mahu
diriku....
terseksa begini

aku mahukan
kepastian dan jawapan...
tapi aku tidak mampu
untuk mendapatkan semua ini..

kerana ada sesuatu
yang masih aku belum dapatkan jawapan...
jika aku sudah dapat jawapan...
untuk pertanyaan ini...

aku akan dapatkan jawapan
bagi apa yang aku
selalu fikirkan
agar tiada lagi kebuntuan...

ya Allah...
berikan lah aku pertunjuk
agar aku dapat
mencari jalan dan jawapan
bagi pertanyaan yang sedang bermain di fikiranku

perkara ini tiada
kaitan dengan masa lalu ku
tapi berkaitan dengan masa kini...
yang baru sahaja berlaku...

tiada kaitan
dengan kehidupan lama ku
atau pun dengan bekas-bekas
teman wanita ku...

aku mahu kan jawapan
tolonglah...
ianya bukan berkaitan dengan soalan
berkaitan aku mahu pada seseorang...
tapi hanya soalan biasa-biasa...

tak apa lah...
aku akan menanti dan terus mencari jawapan ini...


No comments:

Post a Comment