Pages

Thursday, September 9, 2010

buntu

kini pelbagai perkara
sedang aku fikirkan
aku buntu...

apa yang harus
aku lakukan
untuk kembalikan
kebahagiaan dalam dirinya

aku mahu lihat
si dia gembira
tanpa perlu berpura-pura

aku mahukan si dia
ketawa dan senyum
penuh keikhlasan
bukan senyum di luaran sahaja
malah di dalamnya sekali
di sudut hatinya...

agar si dia
tidak lagi
bermurung bila bersendirian

aku mahu si dia
gembira...
aku akan usaha sedaya upaya
pulihkan keadaan ini...

aku akan buat si dia
ketawa dan senyum
tanpa terpaksa...
aku tidak mahu
si dia anggap diri nya
tempat orang melontar fitnah
dengan kata-kata yang tidak sepatutnya

aku mahu si dia lupakan ini semua
agar si dia tidak bermurung
cukup lah selama ini si dia
terseksa...
cukup!!

aku tidak mahu si dia terus teseksa

No comments:

Post a Comment