Pages

Thursday, September 2, 2010

hayati cerita ini

cerita ini...
aku pernah cerita pada seseorang
cerita yang aku sendiri reka secara spontan
ketika aku lihat seseorang ini tengah bersedih
dengan niat ku untuk memulih kan semangat seseorang ini
jadi hayatilah
jika anda di situasi yang sama.....

pada suatu ketika
ada seorang gadis yang sedang
duduk bersendirian
di buaian di sebuah taman
berhampiran rumahnya

si gadis ini...
selalu pergi ke taman itu
pada setiap petang

kerana di situ si dia dapat teringat akan
seseorang....
hati nya tidak pernah patah
untuk terus pergi ke taman itu...

si gadis ini tahu...
suatu hari nanti
si dia pasti akan dapat
balasan yang amat
mengembirakan si gadis ini...

pada suatu hari...
saat si gadis ini
mahu berjalan pulang
ke rumahnya
dari taman tersebut
pada senja hari...

ketika si gadis sedang berjalan
ketika itu si gadis telah hampir putus asa
tiba-tiba si gadis terkejut
kerana ada sesuatu
yang memegang tangan kanan nya

bila si gadis
paling kebelakang
si gadis terkejut
kerana lelaki yang selama ini
si gadis tunggu
datang tepat pada masa nya

tiba-tiba si gadis itu dengan tidak berkata
apa-apa...
lalu terus mengalirkan air matanya
lelaki tersebut terus memeluk
si gadis ini dari belakang
dengan mengatakan
"sayang maafkan aku,
aku tidak berniat untuk membiarkan
dirimu menunggu ku terlalu lama"

si gadis ini dengan tidak bercakap banyak
lalu memeluk lelaki itu...
si gadis ini berkata
jangan tinggalkan aku lagi...
aku amat memerlukan mu...
aku amat sayang pada mu...
aku tidak sanggup hidup tanpa mu...

aku pulang ini...
bermakna aku tidak akan pergi lagi...
kita akan bersama buat selamanya...

No comments:

Post a Comment