Pages

Monday, July 25, 2011

kenapa aku sayang padamu

sebelum aku tidur
ingin aku karang
satu luahan hati ku yang
sukar untuk digambarkan
dalam bentuk tulisan

tapi aku cuba apa yang termampu
hanya kerana dirimu

aku tidak pandai berkata-kata
aku tidak pandai memujuk rayu
dan
aku tidak pandai meninggi suara
padamu

hanya ku tahu memendam rasa
walaupun ianya duri yang mampu melukan aku
tapi aku sanggup bertahan

agar aku dapat melihat sinarnya
di kemudian hari

kau pernah tanya pada ku
kenapa aku sayang pada mu

kini aku luahkan dalam bentuk
tulisan yang aku cuba karangkan

sejak kita kenal
kau sentiasa ada bersama ku
kau menemani siang ku
dan malam ku

tanpa rasa jemu

hari-hari ku
sentiasa bersinar
bila aku dapat mendengar
tawa mu

dan
bila kita tidak behubung
pada satu ketika dulu
di awal pekenalan kita
kau katakan padaku

kenapa tiba-tiba
aku diamkan diri
puas kau menunggu ku
tapi aku tidak muncul

aku menjawab pertanyaan mu
bahawa aku takut
aku takut aku mengganggu mu

law kau menbalas kata-kata
aku itu
bahawa aku tidak pernah mengganggumu

sejak itu
hati aku mula berbunga
seperti bunga yang telah disiram air
di awal pagi
dan terus kembang dengan gah nya

hari demi hari
aku memupuk perasaan sayang aku pada mu
kerana
aku dapat rasakan satu aura
yang sungguh istimewa

kerana kau melayan aku
dengan sunguh baik...

kata-kata mu
suaramu
dan senyum tawa mu
telah buat aku terpikat pada mu
wahai gadis comel dan manja

aku benar-benar menyayangimu
sepenuh hati ku
tidak kurang walau sedikit pun

hari berganti hari
perasaan sayang aku padamu
kian bertambah
walaupun kau tidak pernah nampak semua itu

sudah lama aku tidak menyayangi
seseorang itu
tapi kemunculan mu
membuatkan hati ku terbuka
untuk mula menyayangi mu

jadi ingin aku, kau tahu
bahawa aku sayang dan cinta pada mu
sepenuh hati ku

No comments:

Post a Comment