Pages

Saturday, July 9, 2011

hancur

hidup aku kini bersama
insan yang telah aku
ceritakan sebelum ini
kini telah musnah
kerana si dia
tiba-tiba berubah

aku rasa amat kecewa dengan sikap nya
hingga kini aku dapat rasa
keperitannnya
dan baru kini aku mampu cerita kan semua ini
dalam laman blog ku ini

yang sudi jadi tempat untuk aku
luah kan perasaan

aku rasa sunyi yang teramat sekarang
tapi aku tidak pernah berhenti
untuk cuba mengembirakan
diri aku sendiri
walaupun aku tahu
ianya amat sukar bagi ku

melakukan nya sendirian
tanpa ada yang menemani aku
untuk menceria kan aku

tapi aku tetap akan mencuba
kerana dalam hidup aku
tiada istilah mengalah
sebelum aku mencubanya

dan aku akan senang untuk ceria kembali
bila aku dapat buat orang lain rasa
gembira bersama insan yang diorang sayang
dengan membantu mereka
agar tidak bermasam muka lagi

hidup ini tidak akan indah jika
kita sentiasa bersedih atau
bermasam muka

kita jangan biar orang lain sedar yang kita
dalam kesedihan
kerana nanti dia turut sedih..
dan kemudian suasana ceria
akan bertukar menjadi sayu

jadi sebab itu aku tidak
akan biarkan
hati aku yang hancur ini
menghalang aku dari terus
gembira atau tersenyum

"0_o"

1 comment:

  1. la tahzan..

    bersedih itu tidak menyelesaikan apa2.. muhasabah diri.. :)

    ReplyDelete