Pages

Wednesday, August 11, 2010

lumrah percintaan

bila sebut tentang cinta...
dan perasaan...
perkara pertama yang harus kita ada
adalah keberanian
untuk meluahkan butir-butir
isi hati kita...
jika kita berani untuk meluahkan perasaan
kita pada seseorang...
sudah pasti kita tidak akan kecewa
kerana sekurang-kurangnya...
kita telah mencuba
yang terbaik untuk kita...
kerana beterus terang lebih baik dari memendam rasa..
kerana bila ia beku
disebabkan kita memendam rasa
kita mudah kecewa
bila kita dapat tahu yang si dia telah disunting oleh kumbang lain.
seorang gadis tidak akan tahu kita suka dia
selagi kita tidak beterus terang...
jadi fikir-fikirkan lah...
bagi ku beterus terang adalah pelengkap kepada cinta kita
pada seseorang...
di tolak atau diterima itu belakang cerita...
yang penting luahkan perasaan..
kerana seorang gadis...
dia suka dan tetarik
kepada lelaki yang suka
beterus-terang...

satu yang aku pegang dari dulu sehingga sekarang...
kalau aku suka pada seseorang...
aku akan rapat (bekenalan ) dengan si dia
dan pada satu ketika
bila timbul perasaan sayang
aku akan cakap pada diri aku
aku ingin dapatkannya
dan aku tak nak kecewa...
jadi aku akan beterus terang...
demi hati ku yang telah terpaut ini....

**(cinta bukan sesuatu yang mudah,
kalau tidak berani dan masih punya perasaan takut serta malu,
jangan bermain cinta,kerana dia duri yang amat berbisa)

No comments:

Post a Comment