Pages

Tuesday, August 24, 2010

hidupku & kerinduanku


hidup ku...
kadang-kala
aku terasa amat sunyi...
tanpa si dia(kakak) dan rakan-rakanku...

tiap kali aku pulang ke desa
untuk bertemu rakan-rakanku
mereka masing-masing sibuk dengan kerja
dan belajar...
sampai kadang-kala aku tidak mahu pulang
kerana aku tahu aku akan rasa kesunyian...

tapi aku perlu juga balik
jika aku tidak balik...
mak dan abah ku
akan rasa kesunyian..
kerana tiada siapa lagi di rumah itu
selain anak saudara ku..(epul)

aku dan kakak ku berada jauh dari desa
tiap kali aku pulang ke desa
mak dan abah ku
pasti akan bertanya
"adik,kakak ada telefon"
dari situ aku tahu
mak dan ayah ku terlalu rindukan
kakak ku
kerana kakak ku sudah hampir setahun
tidak pulang...

tiap kali aku teringat akan
kakak ku
atau mak dan abah ku bertanya
pasal kakak ku pada aku...
aku pasti akan menitiskan air mata ku..
kerana aku sendiri amat rindu akan kakak ku..
kerana dialah satu-satunya kakak kandung
yang aku ada....

kakak???
adik,mak dan abah...
rindu sangat kat kakak...
balik lah....
jengok mak dengan abah...
adik tak kisah kalau kakak tak nak jumpa adik...
tapi tolong lah balik jumpa mak dengan abah....
kesian lah kat mak abah kita...
hari-hari makan tak berselera...
mak selalu bersendirian dalam bilik
tiap kali teringat dekat kakak...

kakak adik sayang sangat dekat kakak...
kalau ada masalah sekali pun
bagi tahu lah kat adik...

ku amat menrindui kakak ku..
(NURUL HAFIDZAH BINTI AHMAD)




2 comments: