Pages

Saturday, August 27, 2011

ini yang kau pinta

sekarang hidup aku
makin sunyi

dulu aku ditinggalkan
kekasih hati
sekarang aku hilang
sahabat baik

aku tahu
aku yang campak dia keluar
dari hidup aku

tapi aku lakukan semua itu
ada sebabnya
aku tak sanggup ditipu lagi
dan menahan perasaan
atas sikap dia
yang tidak pernah untuk
mengambil serius
dalam satu-satu perkara itu

ya
aku tahu
dia sekadar ingin mengembirakan
hati dia
tapi bukan sampai tidak fikir
perasaan orang lain

sehingga sekarang
aku masih ingat mesej
yang telah dia hantar pada aku


mesej itu benar-benar
buat aku marah

apa aku buat
serba tak kena

aku tidak tahu
apa motif dia
untuk hantar mese
j sebegitu rupa
pada aku

oh..
aku lupa
dia kadang kala
tidak pernah sedar
dengan apa yang telah dia lakukan

apa dia tahu
dia rasa gembira
itu yang lebih penting bagi nya
dari memikirkan perasaan orang lain

lagipun aku sedar siapa diri aku bagi nya
hanya sebuah kamera buruk
yang hanya diguna kan
bila rasa perlu

bila dia bosan
tiada siapa yang menemaninya
dia datang cari aku

bila ada masalah
dia datang cari aku

bila dia inginkan pendapat
dia juga datang cari aku
tapi tidak pernah dia gunakan pendapat aku itu

ya
aku tahu
aku bukan seorang sahabat
yang penuh dengan ciri-ciri yang kau mahukan
sebab itu aku
diperlakukan sebigini rupa

tapi kau harus ingat
walaupun kita sudah
tidak berkawan
aku tidak pernah lupa janji
kau pada aku

walaupun aku tahu
kau telah melupakan nya

janji yang telah kau tabur
tidak akan aku lupa kan
selagi kau dan aku
berpijak di bumi yang nyata

No comments:

Post a Comment