Pages

Tuesday, August 16, 2011

hampa!!!

setelah aku dapat mesej dari nya
sebentar tadi
yang mengatakan si dia telah
punya teman istimewa baru

handphone telah
telucut dari tangan ku
secara tiba-tiba

hati aku juga turut makin layu

aku ingat
kata-katanya dulu
yang mengatakan
si dia tidak terima aku
kerana menanti kekasih lama nya

tapi tidak ku sangka
lain pula jadi nya
kalau si dia benar tidak mahukan aku
tidak perlu bagi alasan
jujur saja

katakan pada ku
kenapa tidak dapat terima aku
tidak kata menati seseorang
sedangkan
bila hati mu sudah bosan
menanti

kau cari yang lain
tapi bukan diri ku

aku rasakan seperti aku
dipergunakan oleh mu
setelah sekian lama aku bersabar dengan sikap
dan perangai mu
ini yang ku dapat sebagai balasan

aku sanggup makan hati
demi aku dapat lihat kau bahagia
dapat lihat kau ketawa
tersenyum dan gembira

tapi aku tidak sangka
kau tolak cinta ku
dan kau terima cinta orang lain

segala pengorbanan aku
selama ini pada dirimu hanya sia-sia

jika ku tahu dari awal
kau memang tidak perlukan aku
tidak perlu aku terus bersabar,tahan caci maki
dan hindarkan perasaan bosan aku

benar kata sahabat ku
sekali perempuan kata tidak
setelah kita luahkan perasaan padanya
sampai bila-bila dia tidak akan terima kita

apa aku boleh katakan padamu
semoga bahagia

mulai saat ini
aku tidak akan mengganggu diri mu
biar la kenangan kita menemani hidup aku
walaupun hanya ilusi samata-mata...

biarlah aku jaga kenangan kita ini
seperti mana aku mengasuh diriku agar bersabar
dengan sikap dan perangai mu




No comments:

Post a Comment