Pages

Friday, February 3, 2012

kerisauan

aku tidak tahu kenapa
aku rasa amat sukar sekali
untuk aku tidur malam ini

aku asyik teringat akan dia
hati aku tidak senang
asyik memikirkan dia

aku rasa
seperti ada yang tidak kena
seperti ada yang sedang dia
sorokkan dari aku

aku khuatir

aku tahu dia sedang sembunyikan
sesuatu dari aku
aku tahu dia tidak sihat

tapi dia tidak mahu
memberitahu pada aku
akan kesihatan dia

mungkin dia tidak mahu
aku risau akan diri dia

tapi dari perubahan diri dia
yang amat ketara
aku tahu ada yang dia sembunyi
dari aku mengenai kesihatan dia

kerana tiap kali aku tanya
pada nya
dia seolah-olah ingin
mengelak dari aku tahu
akan tahap kesihatan dia nya

Ya Allah..
hanya kau yang tahu
bertapa risau nya aku
terhadap dirinya

aku memohon pada mu
bagi la hambaMu ini pertujuk
agar segala pertanyaan dihati ku
terjawab semua nya

No comments:

Post a Comment