Pages

Thursday, December 9, 2010

kekecewaan

setelah sekian lama aku sudah tidak bercinta
aku telah jatuh cinta
dengan seorang gadis dari bukit antarabangsa
aku gembira bersamanya
dia pandai ambil hati ku

cuma kadangkala sahaja
dia terlalu cemburu
walaupun pada perkara yang remeh temeh

mungkin kerana dia
terlalu sayang padaku
dan si dia tidak mahu
aku dirampas oleh orang lain

aku suka dengan perangainya
yang banyak ingin belajar
dari ku
tanpa rasa malu

bukan belajar perkara
yang tidak baik
tapi perkara yang baik
untuk bekalan
si dia pada alam satu lagi

tapi setelah aku mula ingin mengajarnya
aku tidak sangka
hari berganti hari
si dia seperti telah berubah

ada sahaja salah aku
yang dicari oleh nya
walaupun aku tidak buat salah

benda yang aku amat kecewa
dengan dirinya
apabila si dia
telah berjanji denganku

bahawa si dia ingin sehidup semati
dengan ku
dan si dia tidak mahu meninggalkan aku

aku tidak pernah suruh atau memaksa
si dia berjanji dengan aku
tapi si dia sendiri yang mahu berjanji dengan ku

tapi aku tidak sangka
perpisahan juga yang aku terima
mungkin aku tidak sebagus
bekas kekasihnya

tapi aku redha
dan aku tetap bersyukur
kerana aku mampu mendidik si dia
walaupun sedikit

peluang yang debirikan kepadaku itu
tidak pernah aku sia-siakan
tapi satu yang aku ingin tahu darinya
kenapa si dia si dia berjanji

kalau si dia tidak mampu
pegang pada janji
dan kenapa harus menipu
sedangkan si dia tahu
yang aku tidak pernah
memarahinya
walau apa pun yang si dia ingin katakan padaku
jika si dia jujur...

sebab aku lebih suka pada orang yang jujur
pada diriku yang hina ini..
kerana kejujuran
adalah segalanya..

No comments:

Post a Comment